onsdag 17 juni 2009

Lite forskning

Denna vecka har jag bedrivit lite amatörforskning men tyvärr inte fått speciellt många svar ... än så länge. Jag har pratat med länstyrelsen, länsmuseet, en byggnadsinventerare och lantmäteriet.
Jag har fått tips på människor som skulle kunna veta något och jag har försökt hitta dem. Jag har fått tips om att Nordiska museet har arkiv där man kan hitta byggnader som inventerats under tidigt 1900-tal och på 50-talet. Och jag har fått reda på att Lantmäteriet har arkiv med gamla kartor som man kan sitta och söka själv.
Allt detta har jag luskat omkring i eftersom jag tror att huset är äldre än 20-tal och jag har nu en massa ledtrådar att nysta vidare i. Det känns spännande och riktigt roligt att prata med alla trevliga människor som gärna vill hjälpa mig!
Så nu ska jag göra listor på vad jag ska göra härnäst.
Kul!!!!!

3 kommentarer:

  1. Hej Gunilla ! Vilket projekt du tänker starta men jag tror att resultatet kommer att bli helt enormt bra. Vilken spis i pörtet !!!!!!!!!! Jag vill också ha en sådan i huset som jag ska bygga när jag vinner pengar... Lycka till! Kommer förbi när du är där uppe!
    Kram Agneta i Vittangi

    SvaraRadera
  2. Tack för påhejandet!
    Jag bjuder på kaffe när spisen är fixad - det lovar jag!!! Men det kommer att ta tid. Det är både skrämmande och spännande att tro att man ska kunna få ordning på detta lilla hus - men jag ska i alla fall försöka!
    Och det får ta tid!

    SvaraRadera
  3. Hej, jag har stängt ner min blogg,
    men kommer naturligtvis att fortsätta komma hit läsa dina inlägg som vanligt. Jag kommer antagligen att starta upp en ny blogg vad det lider... är nog alldeles för beroende...då återkommer jag naturligtvis med den nya adressen.


    Ha en glad och trevlig midsommar, jag hoppas att ni inte regnar bort.
    önskar therese, FD sett genom mina glasögon

    SvaraRadera