söndag 1 april 2012

luftslott ...nej, nej detta är en helt vanlig koja

Jag får höra många kommentarer om mitt projekt. De flesta tycker jag är modig och önskar mig lycka till. De förstår att jag har en dröm som jag vill kunna förverkliga. De förstår också att det kommer att ta lång tid och att det inte ens säkert att det blir som jag hoppas...men de låter mig ha min dröm. De till och med erbjuder att hjälpa till. De frågar hur det går och gläder sig med mig när det går framåt och peppar mig när det har fastnat och jag börjar tycka att det är hopplöst.
Sedan finns det andra - som tur är så är de ytterst få - som tittar mig stint i ögonen och säger: Men det vet du väl ... att du bygger luftslott! Du är mer än lovligt knäpp som tror att DU ska kunna genomföra det ... Då blir jag lite ledsen. För jag tycker inte någon har den rätten - att slå undan mina ben. Tänk om jag gick till en som försöker gå ner i vikt, eller försöker sluta röka ... eller kanske har en kronisk sjukdom och säger: Lilla vän - du bygger upp drömmar som är omöjliga att förverkliga...
Låt oss ha våra drömmar - vi som vill drömma om en tillvaro som ser lite annorlunda ut. Som är en aning ljusare än de vi lever med idag. Låt oss få ha våra drömmar och ni som inte vill ha några drömmar - låt inte er bitterhet gå ut över andra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar