lördag 30 juni 2012

Lite fakta om hussvamp

Efter att ha varit i huset och rivit upp golvet i pörtet och hittat aktiv hussvamp under golvplankorna blev jag så nedstämd så jag tänkte slänga nyckeln när jag hade låst dörren. Men jag har nu lugnat ner mig! För när jag kom hem igen hade Byggnadsvårdsföreningens medlemstidning kommit och där fanns ett reportage om sanering av hussvamp. Tyvärr finns inte den artikeln på hermsidan ännu men väl en annan som har några år på nacken. Det finns föreställningar om att hus som drabbats av hussvamp omedelbart måste brännas ner och att om man varit inne i ett hus som är drabbat kan man sprida svampen till andra hus... men det är inte sant! Hussvamp innebär inte att huset måste brännas ner utan det kan räddas om man är noggrann och varsam. Och man behöver inte desinficera sin skor efter ett besök i mitt hus!
http://www.byggnadsvard.se/byggnadskultur/hussvamp-en-av-husets-fiender

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar