lördag 10 oktober 2009

lite höstbilder






Nu har snön lagt sig på mitt hus men de enda bilder jag har är från mitt senaste besök - då det fortfarande var höst!



Den stora rönnen utanför ingången - som jag hoppas att jag ska kunna spara hade inte tappat sina blad men fått en fin gulröd färg. Och bären lyste röda så jag såg mig själv i en inte allt för avlägsen framtid plockandes dessa fina bär för att göra gelé. Om det kommer att hända - ja det vet ingen ... men det är en fin tanke.



Förutom slitet med panelen som skulle rivas och grunden som skulle grävas fram fanns gott om tid att ströva runt i skogarna omkring. Till höger en liten sjö som ligger strax utanför byn där jag tillbringar någon vecka varje år. Med bastubad och eldande. Där finns varker el eller rinnande vatten. Varje morgon får man gå ner till sjön för att skölja ur kaffepannan ... och vakna. Det är livet när det är som bäst!!



Till höger en otroligt vacker plats mitt i björnens rike. Vill man ströva runt i den skogen - där man kan se mossan uppriven här och var - måste man hela tiden prata eller sjunga för att herr och fru Björn ska hålla sig undan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar