fredag 29 maj 2009

Förberedelser inför resan

På söndag är det dags! Jag sätter mig i bilen för att köra de 150 milen norrut. Och förväntan känns som en glad klump i bröstet.
Jag har lagt fram sovsäckar och gummistövlar, långkalsonger och en nyköpt anteckningsbok där jag ska anteckna husets alla små egenheter. Ficklampan ska med och kameran. Funderar faktiskt på att köpa en ny och bättre kamera för att kunna dokumentera alla detaljer. Alla sprickor i murstocken och kanske mögel i matkällaren. Samt den lilla vackra linnéan som man får stå på knä i mossan för.
Jag har prövat mina ideér försiktigt bland arbetskamrater och vänner ... och jag blir mer och mer övertygad om att detta är helt rätt. Huset är visserligen lite slitet och oanvänt men inte helt förstört. Läget är mycket vackert och i älven kan man få tio-kilos lax.
Dessutom är huset den äldsta intakta gården i byn. Det gör mig lite högtidlig - vilket förtroende.
Huset behöver lite omvårdnad. Och jag ska i alla fall försöka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar