söndag 31 januari 2010

Hittade lite bilder



Jag fick lite bilder i min hand. Tagna på mitt hus bara 6 år efter det slutade vara uppvärmt. På bilderna ser man min far, jag och mina äldsta söner som är där och kollar läget när min pappa nyss hade ärvt huset. På bilderna ser man att det ser betydligt risigare ut på utsidan men att insidan är i bättre skick. Exempelvis finns inte stöttan vid vasken i kökshörnan.
Det finns även en bild på sågen som på den tiden
fortfarande var någon typ av byggnation, i dag är den helt raserad och alla maskiner rostar.
Och så finns bild på en lada som vi inte längre hittar. En lite speciell modell i två våningar som måste ha varit bra för att lagra hö hela vintern. När jag åker till huset nästa gång ska jag ge mig
ut på jakt efter spår efter den ladan. Det måste finnas något kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar